ojoj vilken helg

vilken helg jag har haft...
åkte till sthlm i fredags och mötte nästan alla från frisörklassen! så jäkla kul att få träffa dom igen.
så åkte vi direkt ut till hårologi i solna.
väl där väntade vi ett tag och valde ut modell till senare. det blev jag, sofia och en av lärarna. sen gick vi en runda i frabriken och fick se var allt schampoo och sådant gjordes...
efter det så träffade vi topfrisören greger bergfeldt, som berättade lite om yrket, om att vara trainee och allt möjligt... sedan började han permenenta sofias hår. sedan berättade han mer och visade mer knep och så. sedan klippte han och färgade och slingade läraren. jätte fint, medans jag sköljde och torkade sofias perm.
till sist var det min tur, han skulle klippa mitt hår 5-10 cm kortare. skit snyggt, sen färgade han det svart!!! med lite sling/slice på ena sidan, skit coolt...

efter vi var klara på hårologi så stack vi till systemet och sen hotellet. gixk runt lite men hittade till slut, där fick vi skynda oss tillbara till stan för att äta med hela klassen på pizza hut.
senare träffades vi ett gäng tjejer på ett av rummen och snacka och drack lite vin. jätte kul att få träffa alla igen och bara snacka skit, till sist blev det jag, sara, sofia, anna och annika kvar, så vi gick ut en runda i den friska luften, gick bort till stureplan och kollade runder.
sen tillbaka till hotellet och snacka lite till. sen var det sängdags.

men ganska tidigt på morgonen vaknade jag och anna, som jag bodde med, av att dörren drogs upp och någon sprang in på toaletten. sen kom han ut efter en stund, en helt galen kille i bara kalsonger, han var förvirrad och visste inte riktigt var han hade kommit, men han skulle lägga sig i sängen mellan oss i sängen. men det fick han inte, då blev han förvånad och så, till slut fick vi ut honom från rummet, och låste dörren, men några minuter senare så kom han inrusande igen på toaletten och undrade om det bara var hans om var vilsen. och undrade om vi hade en telefon, men de fick han inte låna...
så han gick. då kunde vi inte somna om igen... när vi gick och skulle äta där nere så kollade vi dörren, och då fungreade inte låset...
så vi sa till, och de gick inte att fixa och så. vi fick en luten påse med läsk och godis som tröst av hotellet.. haha sen gick vi runt i stan lite och kollade saker. men var så trötta.
väl hemma så skulle vi grilla nedanför huset med några vänner. trevligt.. men orkade inte förlja med och fresta.

söndag, såp var det make-up och hudvårdskurs i trollhättan med amway, vårt nya märke på salongen. trevligt. lärde mig lite nytt.. sen var jag trött, fick lägga mig tidigt, för jag skulle upp i tid idag med, skulle till körskolan i morse 06,50 och köra en runda.. och de gick bra..

nu har jag jobbat en hel dag, och haft fullt upp hela dagen, från och med kl 9 i morse.. så jag har minnsann vatt igång hela helgen och dagen. nu ska jag vila, eller gå en runda i skövde.. får se vad andreas orkar.

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0