hmm frisörskola

jag har väntat nu ett tag för att fixa mitt hår, ville klippa topparna och göra lite ljusare slingor i underhåret...
så jag bokade en tid på frisörskolan, tänkte de blir lite billiagre och kul att se hur dom har de häri skövde.

det var ett stort misstag, inte bara blev jag fattigare utan mitt hår blev typ förstört...
för det första hade tjejen inte lärt sig hur man gjorde folie slingor över huvudtaget. hon började uppifrån å bara kladdade på blekning, ( man börjat nere och zickzackar in blekning i hela biten hår) sen kommer hon på att hon är osäker så hon frågar en läsrare, btw. en lärare på 20 elever. (vi var 2 lärare på 12 elever)
ja så visar läraren. då ska hon göra likadant bara att hon tar från rätt håll, ja, men hon fortsätter att kladda i blekningen och sen när hon ska vika folliet, så typ skrynklar hon mest det så håret inte kan blekas knappt,
och jag glömde en sak, hon kunde knappt blanda blekning, hon märkte inte att den var aldelses för TJOCK!!!
sen när det typ är "färdigt" så säger läraren att det inte kan bli bättre än vad det är för jag har massor av färg i håret sen innan osv, jag har en omgång färg i håret och det var till och med hårologifärg.
sen pratar hon med mig som om jag är cp, eller ialla fall som om jag inte skulle fatta ngt.
när det är dom som inte kan lära sina elever att man inte börjar lägga blekning på utväxten, de tar man till sist så det inte blir jätte ljust där och inte på det andra....

sen när hon sköljt av allt så skulle hon klippa  mig. topparna, det var helt ok, inte för mkt iafl. men jag tror knappast hon klippte igenom allt. visst alla klipper olika, men ajja, det konstiga var att jon inte såg att det var kortare på ena sidan, hon glömde helt att efilera håret, eller iafl flika ut de...
sen när jag säger att jag tycker luggen är tjockare på ena sidan så kommer lärare och säger att "du kanske inte kan det men VI vet ia alla fall att ljust förstorar, så det är därför det ser tjockare ut" men det var ljust på bådasider och jag är inte knäpp.... men när hon väl tog och kammade upp luggen så såg hon att det var en kant på den sidan och inte på andra... om jag bara kunde klippa mig själv och så....

sen skulle hon styla mitt hår, hon visste inte ens att man kankse ska blöta ner luggen så man kan föna ihop den så den inte ligger i mittbena........

det hon var bra på var, hmm schamponera kanske, fast även där gjorde hon fel, tog bara schampo en gång, lärde vi oss den andra dagen i skolan att de ska man göra 2 ggr:P

sen när jag skulle betala, ville dom att jag skulle betala samma pris som för ett helt huvuds folieslinger, när jag gjorde mindre än halva. dessutom hade dom sagt ett pris till mig innan när jag bokade, så jag hade med mig de. men helt plötsligt var de 200 kr mer...

nej dit går jag inte igen!!!!!

sen kom alexandra hit:D
varken hon eller andreas ser mkt skillnad i håret. jag kan se ngt litet som är förstört och att det är mer kantigt och tjockt... när jag vill ahde uttunnat och flikigt... bra va???

hem om 2 veckor<3

<3

Kommentarer
Postat av: Linda

tycker så synd om dig :( verkar vara några idioter.



btw. slurpis har inte blivit tjock eller större bröstvårtor men hon har fortfarande inte börjat löpa. 4 veckor kvar om det är något. Är väl bara att vänta och se :)

2009-09-30 @ 20:51:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0