bakning igen

idag har vi inte gjort mycket....

andreas satt uppe länge i natt, han skulle se på UFC.... så jag satt uppe med honomo sålänge jag orkade... men somnade snabbt sen...

vaknade då sent idag...

har bara slappat, gick ner en runda till netto och köpte mat...

nu har jag precis bakat chokladbollar(negerbollar heter dom i min kokbok:P)
ska bli mummsigt, ska snart äta piroger med, hemma gjorda:D

det är ganska kul att baka:D några tips? har inte så mkt mer fantasi på vad jag ska göra, så hjälp mig komma på ngt gott:) ?!??!???


gott:)

<3

Kommentarer
Postat av: Linda

bananfudge e supergott!



10 st skumbananer (50g)

50 g smör

1 dl vispgrädde

2 dl socker

150 g vit choklad



Blanda i kastrull och smält alltihop på svag värme. När alltihop är en slät smet låt småkoka under omrörning i 10 minuter. Blanda i 150 g vit choklad och rör tills massan blivit blank. Ta av kastrullen från spisen och fortsätt rör tills massan blivit ljusare och svalnat lite. Häll upp i smord eller bakpapperklädd form ca 20*30cm och låt stelna. Skär sedan i bitar!

2010-02-08 @ 00:21:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0