dumma armar!!!

idag så har jag kollat på Bevvan en hel del...!!!
vid 13,30 tiden kom jag på att jag skulle till en sjukgymnast kl 14.
tur att jag har nära dit:)

jag kom dit. fick berätta allt (igen) så sa han att det kunde bero på ngt med nerver och så. eftersom man inte har kunat få reda på vad det är genom prover och så, och eftersom det är i båda armarna.
så han gjorde olika övningar på mig, vred och slet och så i armar och händer och nacke...

han tyckte jag hade ganska bra respons på de han gjorde, men att jag kankse var lite överrörlig.
och de kan göra att man får ont.
mamma har sagt att ngn avv alla dom hon träffat har med sagt att hon har överrörlighet i leder.

men han visste inte så mkt om de, men bad mig själv läsa lite om det, det skulle han med göra...

fick uppgift att jag skulle försöka sitta mer rakryggad och tänka på min hållning...
var även bra att vi tränade. få igång blodet och så, men även träna armarna så att musklerna inte får så ont av mina ledproblem.

nu har jag kollat upp lite saker på intenet...
det heter Ehlers-Danlos syndrom.
med överrörlighet.
är ärftligt. så jag har fått det av mamma...
50%chans att man får det av en förälder........... MAMMA"!!!!!!!'

det var ngt om att ledbanden är för långa så musklerna måste hjälpa till att hålla ihop allt. det är därför man får ont i musklerna typ...
detta låter väldigt likt så jag känner... därför jag känner att jag har ont i både muskler och leder... skönt med lite svar. men inte kul att veta att man kommer ha de alltid. och att det inte försvinner och att jag inte kan vara FRISÖR!!!!! buuuhuuuu....

men här är en länk till wiki...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ehlers-Danlos_syndrom


läste lite mer på andra sidor.

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0