21 och golden globe

igår var som sagt min födelsedag.

en väldigt bra och mysig födelsedag:)

började redan på natten. mamma å syster smsade mitt i natten:) och folk började skriva grattis på internet:)
vi gick och la oss, jag kunde inte sova så bra, som vanligt:P

men vaknade när andreas gick upp, han fixade frukost på sängen till mig:)
som vanligt vaknade tusse då med. han skulle leka och busa med oss...
sen efter ett tag kom älsko in med massa gott till mig:)
tyvärr fick jag ingen present igår, men vi har köpt ett spel till oss båda, och sen ska vi gå till badet på onsdag och där ska jag få massage:)

senare på dagen så mös vi lite i soffan framför tvn. andreas kollade på åufc på tv och jag kollade på film på datorn:P

senare så började jag laga mat. 3 rätters:D
majskolvar till förrätt
blomkål och potatis pure med kyckling med persilja till varmrätt
en god citronkladdkaka till efterrätt:)

det var gott och lyckat. men eftersom vi var väldigt hungriga så slängde vi det i oss:P

efter maten satte vi oss och kollade på public enemies, den var dryg och inte så bra......
vi bara vänta på att den skulle ta slut...
när den väl var slut så tittade vi på kniven mot strupen på tv3.se...

vet ett tiden började golden globe, red carppet
så där satt jag framför datorn med 2 olika kanalder på och skiftade mellan beroende vem dom pratade med eller vad dom pratatde om....
kl 2 började själva galan och varade till 5.. och ja, jag satt uppe hela natten och tittade. drygt och trött... men ändå skojj att se vem som vann och så...
inte så många av mina serier eller filmer som vann.. up vann 2 priser, bästa animerade och bästa score(musikstycke)
the good wife vann bästa kvinliga drama serie
christopher waltz vann bästa manliga biroll i drama film.(inglorius basterds)
tyvärr vann inte tarantino för att james camron tog dom priserna för avatar. och den har jag inte sett inu...

men nu är min födelsedag över, jag får åka till usa och festa lagligt nu:P
ska bara ha råd att göra det..
nu väntar bara andreas 23 årsdag.. på lördag.. ska ha fest då med:D

men men  sov länge idag och tittar bara på serier nu:P



<3

Kommentarer
Postat av: Madde

Kikar in och önskar dig en fin tisdag!

2010-01-19 @ 13:37:04
URL: http://maddisenj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0