auf guss bastu

igår var en väldigt bra och härlig dag:)

började med att jag lagade håål i tänderna....

sen mötte jag älsko vid högskolan vid 12 tiden...
så gick vi och köpte baguetter, sen gick vi till arenan.
på arenan satt vi och fikade på baguetterna:)

när vi var färdiga så gick vi ner på relax avdelningen och tog det lite lugnt. men gick snabbt tills vi gick upp till äventyrsbadet och simmade och hoppade i vågorna:) tog en runda ut där ute i strömmen med:)

men eftersom jag hade en massage bokning vid 14 tiden, så vi fick ner på relax igen och ta de lugnt.
vi la oss på Hamam plattan(en värmeplatta) tills det var dags att få massage.
massage var helt underbar:) började med benen, mycket skönt. sen ryggen underbart. sen fick jag vända mig om, benen igen. sen magen sen axlarna, sen armarna, där jag behövde mest. det var så skönt att mina armar började skaka. men det behövdes...

när hon var färdig packade hon in mig i handdukarna. så började hon skriva i en lapp med vad hon använde och vad hon kunde rekomendera för mina armar...

sen pratade vi ett tag:) mycket trevlig tjej. 
jag beställde en kräm som skulle vara bra för leder och muskler som gör ont.

sen efter det så mös vi ett tag i varmvattenpoolen och såå..
men vi tröttnade och gick upp till äventyrsbadet. simmade och åkte lite kasbaner.:)

sen när vi var trötta på det så gick vi ner å relaxade i varmvattenpoolen, vi var helt ensamma där, för att dom andra var i en bastu. väldigt mysigt att sitta där och bara ta det lugnt och ha det helt tyst.

till sist så bastade vi, en auf guss det är en bastu som är ungefär 85 grader varm, och så häller dom på vatten med ngn doft(vi hade pepparmint) på stenarna. sen står en person där och viftar runt luften i bastun, så de kommer i hela rummet och på alla. ganska ballt. varmt och uppfriskande.






i denna duschen så om man väljer program ett, får man ösregn och åska och blixtrar.
program 2, regnskog med fågelkvitter,
program 3 är med fågelkvitter men med varmvatten regn med.
mycket härligt:)

sen gick vi och bytte om så vi kunde gå hem.

så gick vi och köpte kinamat:)

vi tog hem det, mycket gott:)

<3

Kommentarer
Postat av: Sofie

Det ser riktigt mysigt och skönt ut. En perfekt födelsedagspresent :)

2010-01-22 @ 10:14:45
URL: http://gottgottigottgott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0